22 Disember 2010

Whatever

Salam seme =)

Semalam g sekolah, nengok le aku ngaja kelas ape kan for year twenty 11..
huuuiihhh hambik ko aryati sarah ooiii, ngaja BM tahun 5 & 6, ngaja Moral tahun 6, ngaja Dunia Seni tahun 3..hahahha sonokkan huhuhu (perasaan bercampur aduk)..
So, bermula semalam gak aku dh tanam dlm diri supaya ngaja ank2 org bersungguh2sampai paham betul2, biar jd anak2 yg berjaya dunia akhirat..bila kite ngaja bersungguh2, anak kite nanti pon akan diajar dgn bersungguh2 jgk..amin..

Entry nih pasal apa2 jer, ikut suka ati aku jer yer..Hihihii pasal masak-memasak pulak ye kengkawan.sebab aku suke@cinta@gemar sgt keje masak-memasak nih, walaupun hakikatnye tak berapa nk pandai, just dpt bagi makan suami n anak2 pon cukup lah.xlah kebulur hahaha..

Ni aku tepek gambo sotong pulut.ni makanan org kelate yer puan.rase dia manis2 gitu.


Bahan2:
-sotong 10 ekor
-beras pulut 1 cawan
-santan (nk guna susu cair pon blh)
-gula melaka (nise) 4 ketul bulat nipis
-daun pandan dua lai
-garam sikit
-lidi cungkil gigi

cara2:
-basuh beras pulut, rendam dgn santan dlm stgh jam. bersihkan sotong. masukkan beras pulut ke dalam perut sotong (masuk separuh jer tau, if byk sgt beras tak masak). pastu cucuk lidi bersama kepala sotong supaya beras xkuar.
-masukkan santan rendaman sotong tadi ke dalam periuk, campur ler sikit lagi biar sotong terendam.masukkan gula melaka.garam.daun pandan. if xmanis lagi, boleh tambah gula yer.kacau2 sampai sotong n beras pulut masak dalam 20 minit gitu..siappp

selamat mencuba resipi ni!
ok.tata

Tiada ulasan:

Catat Ulasan